Biznesowym okiem Hoga - jak wystartować ze swoją firmą

Najtrudniejszy jest zawsze początek, dlatego Hog uzbrojony w zdobytą przez lata wiedzę i pięcioletnie doświadczenie, w prowadzeniu e-biznesu poprowadzi Cię krok po kroku do własnej firmy. Startujemy od POMYSŁU NA BIZNES.

Bardzo wiele osób nadal nie wie, co chciałoby robić w życiu, jaką firmę mogliby prowadzić i jaki biznes byłby kompatybilny z ich talentami, umiejętnościami i doświadczeniem. Równocześnie czują, że prowadzenie biznesu to droga, którą chcieliby pójść. Co zatem zrobić jeżeli jesteś w takiej sytuacji?

Skorzystaj z narzędzi, które wykorzystywane są do analizy biznesu:

a. Metoda Design Thinking - dokładnie jej opisanie to materiał, co najmniej na e-booka, dlatego przygotowałam dla Was maksymalnie skróconą wersję, w której przedstawiam esencję DT, umożliwiając wykorzystanie jej w pracy nad kreatywnym pomysłem na biznes. 


* STWÓRZ OBRAZ IDEALNEGO KLIENTA/ODBIORCY, najlepiej w sposób praktyczny - narysuj go na dużej kartce (flipchart robi tutaj robotę) i wypisz obok wszystkie jego cechy, które przyjdą Ci do głowy

* ZDEFINIUJ potrzeby tej osoby, jej problemy, aspiracje i to czego jej brakuje

* WYMYŚL wszystkie możliwe rozwiązania tych problemów, ZBIERZ pomysły i odpowiedzi, których szuka. Zapisuj wszystko, co przyjdzie Ci do głowy, nie myśl szablonowo, nie ograniczaj swojego myślenia. Nie selekcjonuj i nie oceniaj pomysłów na tym etapie, po prostu zbierz je wszystkie.

To moment twórczej pracy, podczas której pozwalamy myślom płynąć i nie odrzucamy, nawet tych najbardziej szalonych pomysłów. Nie blokujemy kreatywnego procesu .

* ZBUDUJ swój produkt/usługę - czas na prace manualne, czyli stworzenie prototypu. Chodzi o nadanie wizualnej formy naszym pomysłom i przełożenie ich na coś fizycznego, co umożliwi nam zebranie informacji zwrotnej.

Jeżeli to produkt fizyczny to możesz stworzyć go z papieru abo kartonu, plastiku czy drewna - materiałów, które będziesz mógł wykorzystać. A jeżeli to produkt onlajnowy to przedstaw swoim potencjalnym Odbiorcom rysunek, moodboard czy wizualizację. Chodzi o nadanie mu rzeczywistej postaci, która wychodzi poza wyobraźnię Odbiorcy.


* ODDAJ
swój produkt do testowania. Znajomym, rodzinie, osobom, które są Twoimi potencjalnymi Klientami. Poproś o sprawdzenie i recenzję, wydanie szczerej opinii.

To, co uzyskasz po skorzystaniu z metody opartej na Design Thinking może być cenną lekcją, początkiem wspaniałej, biznesowej przygody albo zwykłą zabawą. 
Korzystają  z niej jednak duże firmy i agencje kreatywne i gwarantujemy, że dojdziesz, po jej wypróbowaniu do ciekawych wniosków.

b. Klasyczna burza mózgów

Jeżeli nie masz możliwości albo czasu przejścia przez cały proces Design Thinking to wybierz uproszczoną wersję tego rozwiązania, czyli burzę mózgów.
Przygotuj sobie wcześniej pytania i potrzeby, które mogą nurtować Twojego przyszłego Klienta albo te, które stawiasz sobie i czujesz, że brakuje na nie odpowiedzi.

Zastanów się nad swoimi mocnymi stronami i talentami (może robiłeś test Gallupa i masz już gotowe narzędzie do pracy, jeżeli nie ponizej znajdziesz więcej info) i nad tym co możesz zaoferować. Zadaj sobie pytania w czym jesteś dobry, co potrafisz i co ludzie najbardziej w Tobie cenią.

A teraz spróbuj połaczyć w parę to, co może nurtować Twojego przyszłego Odbiorcę i to, w czym jesteś świetny i co mógłbyś mu zaoferować. Jeżeli jest taka możliwość to zaproś do tego ćwiczenia kilka osób, stwórz zespół składający się z różnych osobowości. Podczas kreatywnej strony wymyślania pomysłu na biznes im więcej perspektyw, tym lepiej.




c.
Bank Kreatywnych Pomysłów, które powstaną w twojej głowie.
Jak dostać się do tego magicznego świata?

Zaplanuj kreatywne popołudnie - zagraj w scrabble albo poszukaj (z głowy ;)) jak największej ilości synonimów do słów związanych z biznesem i tym, co jest Twoją pasją. Wypisz je na kartce i spróbuj na ich podstawie napisać bajkę, opowieść o sobie w roli głównej.

Innym sposobem jest przeglądanie inspiracji na Pintereście, znajdziesz tam masę tablic, wyładowanych po brzegi pomysłami, kolorami i trendami. Oglądając zapisuj wszystko, co przyjdzie Ci do głowy, możesz także założyć sobie zeszyt z pomysłami, gdzie zapiszesz wszystkie kreatywne idee, które zrodzą się podczas pracy nad wymyślaniem Twojego biznesu


d. Analiza trendów 

Początek roku to idealny moment na zagłębienie się w raporty, analizy i przewidywania czym będzie żył świat w najbliższych miesiącach i latach,
a internet aż kipi od najnowszych opracowań ekspertów. Poczytaj o trendach przyszłości u Natalii Hatalskiej i Zuzanny Skalskiej. Obserwuj @trendradar.pl na Instagramie - to kopalnia inspiracji i pomysłów, na bazie których można zbudować dochodowy biznes.


e.
Test talentów Gallupa

Być może nie wiesz jaki biznes chcesz prowadzić dlatego, że za mało znasz siebie i to, czym możesz zdobyć rynek. Test Gallupa to wydatek, bo za pełną wersję zapłacisz 250 zł, ale może być kluczem, który otworzy drzwi do miejsca, w którym chcesz się znaleźć.

Więcej o Gallupie i pracy z talentami znajdziesz u Dominika Juszczyka


f. Gotowe rozwiązania

Jeżeli praca kreatywna nie przynosi efektu możesz sięgnąć po gotowe zestawienia biznesowych pomysłów. W sieci znajdziesz masę artykułów, w których osoby z branży podpowiadają od jakiego biznesu zacząć, który jest pewnikiem, a na który dopiero będzie popyt. 


Zobacz kilka z nich:

https://zarabianienasniadanie.pl/pomysl-na-biznes/
https://jakrozkrecicbiznes.pl/pomysl-na-biznes/
https://www.pracawsieci.net/pomysly-na-biznes-i-wlasna-firme/

Miłego odkrywania początku Twojej biznesowej przyszłości!
W następnej odsłonie Hogowego cyklu zajmiemy się solidnym przygotowaniem do startu.





    Aneta

    Blog Hog Studio

    Zakupy razem:

    0.00

    Sposób i koszt dostawy wybierzesz w następnym kroku

    Twój koszyk jest pusty.

    Dokonaj swoich pierwszych zakupów